« Tagasi

Teadlaste pärastlõuna Loksa Gümnaasiumis

Sündmuse pealkiri: Teadlaste pärastlõuna Loksa Gümnaasiumis
 
Sündmuse toimumise kellaaeg ja kuupäev: 28. september 11.00 - 14.30
 
Toimumiskoht: Loksa Gümnaasium
 
Kas tegemist on avaliku sündmusega? Sündmus on kooliperele
 
 
Lühikirjeldus sündmusest:
 
1.a, 2.a ja 3.a klass "Meri ja rand"
Tegevused toimuvad Loksa rannas ja klassides.
Juhendajad: Malle Krusell, Eve Jürgens, Merike Moks, Jana Roopa 
 
Algklassid uurivad merd ja randa. Mida on meri rannale toonud ja mida on rannale toonud inimesed? Mis võiks rannal olla ja mis rannal olla kindlasti ei tohiks.
 
1.b, 2.b ja 3.b klass "Meri ja rand"
Tegevused toimuvad Loksa rannas ja klassides.
Juhendajad: Oksana Golikova, Anna Stuzhina, Riina Paartalu 
 
Algklassid uurivad merd ja randa. Mida on meri rannale toonud ja mida on rannale toonud inimesed? Mis võiks rannal olla ja mis rannal olla kindlasti ei tohiks.
 
4.a ja 5.a klass "Nahk"
Tegevused toimuvad peamaja kabinetis A204
Juhendajad: Glaidi Aasrand, Marjaana Loide, Liina Liivamägi
 
4.-5. klassi õpilaste teemaks on Nahk. Valmistatakse huulepalsamit, mõõdetakse naha pindala, uuritakse nahka, arutletakse teemal kuidas mõjutab nahka kosmeetika ja kuidas mõjutab loodus.
 
4.b ja 5.b klass "Nahk"
Tegevused toimuvad juurdeehituse kabinetis B402
Juhendajad: Natalia Marhivka, Khrystyna Lytovchenko, Ljubov Karofeld
 
4.-5. klassi õpilaste teemaks on Nahk. Valmistatakse huulepalsamit, mõõdetakse naha pindala, uuritakse nahka, arutletakse teemal kuidas mõjutab nahka kosmeetika ja kuidas mõjutab loodus.
 
6.a ja 7.a klass "Vesi ja vee puhastamine"
Tegevused toimuvad peamaja kabinetis A107
Juhendajad: Arvi Soolind, Margit Järve 
 
6.-7. klassi teemaks on vesi. Arutleme selle üle, kas meil on piisavalt vett ja kas meil on piisavalt puhast vett? Milline peab olema vesi, et saaksime tema kohta öelda puhas vesi? Puhastame vett käepäraste vahenditega. Otsime võimalusi, kuidas saada väga mustast veest puhast vett.
 
 
6.b ja 7.b klass "Vesi ja vee puhastamine"
Tegevused toimuvad juurdeehituse kabinetis B203
Juhendajad: Antonina Ivaškova, Larissa Plehova, Margarita Prokopova 
 
6.-7. klassi teemaks on vesi. Arutleme selle üle, kas meil on piisavalt vett ja kas meil on piisavalt puhast vett? Milline peab olema vesi, et saaksime tema kohta öelda puhas vesi? Puhastame vett käepäraste vahenditega. Otsime võimalusi, kuidas saada väga mustast veest puhast vett.
 
8.a klass "Värviline happelisuse skaala"
Tegevused toimuvad peamaja kabinetis A206
Juhendajad: Urve Veersoo, Reet Pärtel, Pille Veber
 
8. klass määrab looduslike vahenditega pH-d. Püüab mõista, kuidas happelisus ja aluselisus on seotud kunstiga ja natuke ka seda kunsti teha.
 
8.b klass "Värviline happelisuse skaala"
Tegevused toimuvad Juurdeehituse kabinetis B401
Juhendajad: Irina Votintseva, Valentina Markelova, Signe Alter
 
8. klass määrab looduslike vahenditega pH-d. Püüab mõista, kuidas happelisus ja aluselisus on seotud kunstiga ja natuke ka seda kunsti teha.
 
9.a klass "LED-lambi ehitamine"
Tegevused toimuvad peamaja kabinetis A101
Juhendajad: Mart Almers, Silvi Bonde
 
9. klass ehitab LED-lampi. Kuidas valmistada käepäraste vahenditega võimalikult efektiivne kaasaskantav LED-lamp?
 
9.b klass "LED-lambi ehitamine"
Tegevused toimuvad juurdeehituse kabinetis B302
Juhendajad: Galina Nikitina, Heiki Tudre, Aleksei Beljakov
 
9. klass ehitab LED-lampi. Kuidas valmistada käepäraste vahenditega võimalikult efektiivne kaasaskantav LED-lamp?
 
10., 11. ja 12. klass
Tegevused toimuvad Algklassida maja saalis
Juhendajad: Keiu Org, Andres Krumme, Karin Pachel (Valvi Joaväli, Urve Toompuu, Jelena Nikitina)
 
Gümnaasiumiõpilastega kohtuvad TalTech õppejõud ja viivad läbi järgmised loengud:
11.00 – 11.45 TTÜ infotund (Keiu Org)
12.00 – 12.45 TTÜ pop loeng (Mis on plastid ja kuidas nendega toime tulla? Andres Krumme)
13.00 – 13.45 TTÜ pop loeng (Veekasutus koduses majapidamises, vee säästlik tarbimine. Karin Pachel)
 
Kõikidesse töötubadesse on kaasatud peale loodusteadusliku tegevuse ka kõrvaltegevus (emakeel, võõrkeeled, matemaatika, kunst, kehaline kasvatus jne.)