25. – 30. märtsil toimus Itaalias Frosinones Erasmus+ projekti „Võrdsete võimaluste eest!” (For Equal Chances) 2017-1-EE01-KA219-034890_1 viimane kohtumine.
Esimesel päeval kohtusime Frosinone koolis esimest korda teiste õpilaste ja õpetajatega. Meile tutvustati lühidalt, kuidas nende kool toimib. Näidati 3D printereid ning robootika ja keemia klassi. Peale pisikest kohvipausi algasid tegevused. Kõige esimene, Frosinone tund puudutas kiusamise teemat ning järgmised Satu Mare ja Loksa tegevused rassismi. Peale koolipäeva jalutasime lõunat sööma ning sealt edasi Parco del Metusa parki, kus nautisime sooja ilma ja imetlesime kauneid rohelisi puid. Teekonnal parki saime juba tunda kultuurilist erinevust. Pidi alati silmad lahti hoidma, sest seal peetakse tavaliseks, et kitsastel tänavatel võivad inimesed sõiduteel käia. Õhtul jätsime teistega hüvasti ja suundusime oma majutajatega meie ööbimispaika.
Teisipäeval viisime ise läbi kaks tundi, ühe rassismi ja teise kiusamise teemadel. Mõlemad tunnid möödusid väga aktiivselt ja töökalt. Tegevused toimusid nii üksinda, paaris kui ka grupis. Peale kooli külastasime linnavalitusust (Villa Comunale), kus võttis meid vastu väga innustav noortega töötav aselinnapea. Peale seda suundusime parki nimega Parco del Metusa, kus nautisime tõelist Itaalia gelatot ning tutvusime üksteisega lähemalt.
Kolmapäeval toimus õppekäik Frosinone ümbrusse. Kulgesime maalilistel mägiteedel Casamari kloostri poole. Seal tutvusime ehitise ajaloo ja keskaegsete munkade elu-oluga. Edasi külastasime kauneid kirikuid ja linnavalitsust Veroli nimelises väikelinnas. Päikeseloojangul sõitsime Itaalia linnakesse nimega Isola Liri, kus võisime vabalt ringi jalutada ja nautida lummavat vaadet, mida pakkus linna keskel kohisev kosk.


Neljapäev algas tavapärase koolipäevana, Rumeenia kool viis läbi ühe tunni kiusamise teemal. Peale seda külastasime Frosinone arheoloogiamuuseumi, kus eksponeeriti ümbruskondsetelt aladelt leitud põnevaid vanu tarbeesemeid ning tutvustati, kuidas ja mis eesmärkidel need valmistatud olid. Samuti sai iga õpilane endale meisterdada savist kausikese, just nii nagu vanaajal tehti. Muuseum oli väga huvitav ja giidide jutt õpetlik. Peale muuseumikülastust suundusime tagasi koolimajja, kus jätkusid tunnid.
Reedel viisid kõikide koolide delegatsioonid läbi oma viimased tunnid. Projekti lõpetas kokkuvõtlikult Loksa ning tänati kõiki osalejaid. Söödi veel kõik koos viimane lõunasöök ja jäeti hüvasti nendega, keda rohkem ei nähta. Õpilastel oli veel viimane võimalus käia poodides ja nautida Itaalia ilma, enne kui saadeti ära Patti delegatsioon ja naaseti kodudesse, et taaskord pakkida kotid ning valmistuda järgmise päeva varajaseks lennuks.
Kaja Metsar, Kelly Laanemaa, Sandra Vilumaa, Joosep Tiitus Mänd, Kristo Peetermann

Projekti tulemused
Projekti käigus valminud ning nelja õppimis- ja õpetamisnädala jooksul kasutatud õppematerjalid
Tunnikavad ja esitlused sobivad kasutamiseks neljandas kooliastmes ühiskonnaõpetuse ja inglise keele tundides.
